Natuurlijke manieren om de vruchtbaarheid te stimuleren

1. Eet voedingsmiddelen die rijk zijn aan antioxidanten

Antioxidanten zoals foliumzuur en zink kunnen de vruchtbaarheid van zowel mannen als vrouwen verbeteren. Ze deactiveren de vrije radicalen in uw lichaam, die zowel sperma als eicellen kunnen beschadigen. Een onderzoek uit 2012 onder jonge, volwassen mannen wees uit dat het eten van 75 gram antioxidantrijke walnoten per dag de kwaliteit van het sperma verbeterde. Een onderzoek onder 232 vrouwen toonde aan dat een hogere inname van foliumzuur geassocieerd was met hogere implantaties, klinische zwangerschap en levendgeborenen.

2. Eet een groter ontbijt

Het eten van een stevig ontbijt kan vrouwen met vruchtbaarheidsproblemen helpen. Een studie toonde aan dat het eten van een groter ontbijt de hormonale effecten van polycysteus ovariumsyndroom (PCOS), een belangrijke oorzaak van onvruchtbaarheid, kan verbeteren. Voor vrouwen met een matig gewicht met PCOS verlaagde het eten van de meeste calorieën bij het ontbijt het insulinegehalte met 8 procent en het testosteronniveau met 50 procent. Hoge niveaus van beide kunnen bijdragen aan onvruchtbaarheid.

3. Vermijd transvetten

Elke dag gezonde vetten eten is belangrijk voor het stimuleren van de vruchtbaarheid en de algehele gezondheid. Transvetten worden echter in verband gebracht met een verhoogd risico op onvruchtbaarheid van de ovulatie, vanwege hun negatieve effecten op de insulinegevoeligheid. Transvetten worden vaak aangetroffen in gehydrogeneerde plantaardige oliën en zijn meestal aanwezig in sommige margarine, gefrituurd voedsel, bewerkte producten en gebakken goederen. Enkele van de favorieten weten we.

4. Verminder koolhydraten als u PCOS heeft

Het volgen van een dieet met een lager koolhydraatgehalte (waarbij minder dan 45 procent van de calorieën uit koolhydraten komt) wordt over het algemeen aanbevolen voor vrouwen met PCOS. Verschillende onderzoeken hebben aangetoond dat het beheersen van de koolhydraatinname gunstige effecten heeft op sommige aspecten van PCOS. Koolhydraatarme diëten kunnen u helpen een gezond gewicht te behouden, het insulinegehalte te verlagen en vetverlies aan te moedigen, terwijl het tegelijkertijd de menstruele regelmaat bevordert.

5. Eet minder geraffineerde koolhydraten

Over koolhydraten gesproken: niet alleen de hoeveelheid koolhydraten is belangrijk, maar ook het type. Vooral geraffineerde koolhydraten kunnen problematisch zijn. Geraffineerde koolhydraten zijn onder meer suikerhoudend voedsel en dranken en bewerkte granen, waaronder witte pasta, brood en rijst. Deze koolhydraten worden zeer snel opgenomen, waardoor pieken in de bloedsuikerspiegel en insulinespiegels ontstaan. Geraffineerde koolhydraten hebben ook een hoge glycemische index (GI). De GI vertelt je of een koolhydraatrijk voedsel je bloedsuikerspiegel aanzienlijk verhoogt.

More Stories
DIY FOTO’S DIE UW HUIS UNIEK ZULLEN MAKEN